Oszkó elismerte: a Wizz Air igazgatóságában ül
A Wizz Air Holding éves jelentésében, amit a Ryanair osztott ki egy budapesti sajtótájékoztatón, az áll, hogy a volt pénzügyminiszter tavaly áprilisban csatlakozott a Wizz Air igazgatóságához.
A Wizz Air Holding éves jelentésében, amit a Ryanair osztott ki egy budapesti sajtótájékoztatón, az áll, hogy a volt pénzügyminiszter tavaly áprilisban csatlakozott a Wizz Air igazgatóságához.
Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a hvg.hu-n vezetett blogjában a Malév csődjéhez vezető eseményekről írt sorozatának harmadik, befejező részében a minisztersége utáni időszakról ír.
Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a hvg.hu-n vezetett blogjában vág bele a Malév-csődjéhez vezető események elemzésébe. Három részre - a minisztersége előtti, az alatti és az azt követő időszakra - darabolja mondanivalóját, az első rész már olvasható.
Az ország kiszolgáltatottságának és a jelen gazdasági helyzetének semmi köze az előző kormányok munkájához, ez kizárólag az Orbán-kormány gazdaságpolitikájának köszönhető - írja Oszkó Péter a Financial Times blogoldalán. A volt pénzügyminiszter vendégposztban teszi helyre a miniszterelnök EP-beli kijelentéseit.
Balavány, Oszkó, Ritók és a Helsinki Bizottság a hvg.hu új blogrovatában.
Aki a politikai propaganda helyett az államadóssággal kapcsolatos tényekre kíváncsi, tájékozódhat az Államadósság Kezelő Központ friss adatairól - írja a volt pénzügyminiszter, bemutatva, hogy a Bajnai-kormány idején több mint 500 milliárd forinttal csökkent, az Orbán-kormány eddigi működése alatt pedig több mint 1000 milliárd forinttal nőtt az államadósság.
A sukorói projekt létesítésére már kiírták a koncessziós pályázatot, amikor Oszkó Péter pénzügyminiszter lett, a pályázati feltételeket csak a pályázat elbírálásakor, 2009 augusztus közepén ismerte meg - mondta Oszkó Péter volt pénzügyminiszter kedden a Fővárosi Bíróság Gazdasági Kollégiuma előtt, ahol tanúként hallgatták meg a Sukoró-ügyben. Oszkó azt mondta, a pályázatot a pályázatértékelő bizottság értékelése alapján nyilvánította eredményesnek, és hozzátette, a legszigorúbb feltételeket kell szabni az ingatlan birtoklásával kapcsolatban.
Az a gazdaságpolitika, melynek eredményeként olyan tartós forintgyengülés következik be, és ezáltal úgy nő történelmi csúcsára az államadósság, hogy az nemhogy kedvezőbb jövedelmi helyzetbe hozná a lakosságot, de elértékteleníti a forintalapú megtakarításait, miközben megsokszorozza devizaadóssága értékét, semmilyen racionális indokkal nem magyarázható.
Hamis vádakkal próbálja a kormány hitelteleníteni a szakmai kritikusait - írja blogjában Oszkó Péter, a Bajnai-kormány korábbi pénzügyminisztere, aki szerint Budai Gyula Malévvel kapcsolatos vádja a kormánybiztos korábbi megszólalásaihoz hasonlóan "blöffnek is gyenge".
Az elszámoltatási kormánybiztos a jövő év elején tesz büntetőfeljelentést a Malév privatizációs és visszavásárlási ügyében - ezt maga Budai Gyula erősítette meg sajtótájékoztatón Nyíregyházán csütörtökön.
Az MTI tudósítása szerint Bajnai Gordon közpolitikai alapítványának kedden ismertetett elemzése 80 milliárdos lyukat tárt fel az elfogadott költségvetésben, pedig Oszkó Péterék a tegnapi tájékoztatón 400 milliárdról beszéltek - írta a Népszabadság. "A torzítás az torzítás" - írta a Facebookon maga az alapítvány is.
A tények engem igazoltak, a Malévot megmentettük, a visszaállamosításért kemény tárgyalásokat folytattunk az oroszokkal - jelentette ki Oszkó Péter az m1 A Lényeg című műsorában vasárnap este. A volt pénzügyminiszter szerint nem a Wizz Air volt az első, amely bejelentést tett az uniónál a Malév állami támogatása kapcsán.
Az atlatszo.hu vasárnap közölte azt a birtokába került hivatalos levelet, amely szerint a kínai HNA Group, a Hainan Airlines anyacége már tavaly októberben lemondott a “Malév-projektről”. Ezt Adam Tan, a kínai óriáscég ügyvezető igazgatója írta meg Fellegi Tamás akkori nemzeti fejlesztési miniszternek. A hírre Oszkó Péter is reagált, aláhúzva: látható, hogy a Hainan indokai között egyetlen olyan sem szerepel, amely bármilyen módon összefüggésbe lenne hozható a Malév 2010-es visszaállamosításával, vagy akár korábbi működésével.
Kissé elkésett az MSZP aggodalma a Malévért, írta az MTI-hez eljuttatott közleményében Selmeczi Gabriella, reagálva az MSZP szombati nyilatkozatára.
Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a hvg.hu-n vezetett blogjában a Malév csődjéhez vezető eseményekről írt sorozatának második, a minisztersége alatti időkről szóló részét jelentette meg.
Oszkó Péter a szombati Népszavának adott nyilatkozatában azt állította, hogy a második Orbán-kormány nem élt a Malév megmentésének lehetőségével.
Nem számított tiltott állami támogatásnak a Malév visszaállamosítása a Bajnai-kormány idején, az illetékesek egyeztettek Brüsszellel is - mondta Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a Népszabadságnak Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos kijelentéseivel kapcsolatban.
A magyar államadósság szintjét és az alacsony államháztartási hiányt több ország is irigyelhetné - jelentette ki a Magyar Hírlapnak Oszkó Péter volt pénzügyminiszter.
"Kifejezetten nehéz év lesz 2012" - gazdaságpolitikai évértékelő Oszkó Pétertől.
Újabb intézkedésekre számít Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a kormánytól, hogy a maradék magán-nyugdíjpénztári tagoktól is elvegyék a felhalmozott nyugdíjvagyont, a pénztártagok ugyanis szerinte nem fognak tömegesen visszalépni az állami rendszerbe.